Deze bijscholingscursus is bestemd voor rijinstructeurs die reeds RIS rijinstructeur zijn. De bijscholing duurt 2 dagen en telt mee voor 4 dagdelen theoretische bijscholing.
Indien je nog geen RIS rijinstructeur bent, kun je aan deze cursus niet deelnemen.
68
De eerste RIS opleidingen die in Nederland werden gegeven dateren alweer uit het begin van deze eeuw. In de afgelopen jaren is er een hoop veranderd in de onderwijskundige inzichten en de technische mogelijkheden van auto's.
Het is dus belangrijk dat de RIS wordt aangepast aan de vernieuwde inzichten van de moderne tijd. Daarom is er een nieuwe RIS 2.0 bijscholingscursus ontwikkeld.
De RIS 2.0 bijscholing is speciaal gericht op rijinstructeurs, die momenteel al RIS rijinstructeur zijn. Tijdens deze 2 daagse bijscholingscursus, word je volledig op de hoogte gebracht van alle wijzigingen en nieuwe onderdelen van de RIS.
Bij deze bijscholingscursus maken we gebruik van het nieuwe handboek rijopleiding in stappen. Je ontdekt onderwijskundige principes zoals scaffolding en het Pareto principe. Tevens leer je de koppeling maken tussen de verkeerstaak, het leerdoelen document, de GDE matrix en de taxonomie van Romizowski. Uiteraard besteden we volop tijd aan de praktische toepassing van al deze onderdelen van de RIS.
Ben je nog geen RIS rijinstructeur en wil je dit graag worden? Bekijk dan onze basisopleiding RIS instructeur 2.0.
1. De RIS-rijinstructeur kan de RIS filosofie beschrijven en verklaren;
2. De RIS-rijinstructeur kan in relatie tot de RIS-modules en -scripts, scaffolding beschrijven en
verklaren;
3. De RIS-rijinstructeur kan de “Zone van de naaste ontwikkeling” van Vygotsky beschrijven en
verklaren;
4. De RIS-rijinstructeur kan de “Zone van de naaste ontwikkeling” van Vygotsky in de dagelijkse
praktijk van de (rij)les effectief toepassen;
5. De RIS-rijinstructeur kan de dwarsverbanden tussen de RIS Modules & Scripts/ Verkeerstaak/Leerdoelen document/Rijprocedure B/GDE-Matrix beschrijven en verklaren;
6. De RIS-rijinstructeur kan het “Doel/Middel” binnen de RIS-methodiek beschrijven en verklaren;
7. De RIS-rijinstructeur kan effectief het “Doel/Middel” binnen de RIS-methodiek in de dagelijkse
praktijk van de (rij)les toepassen;
8. De RIS-rijinstructeur kan effectief omgaan met “meervoudige intelligentie” binnen de RISmethodiek en dit toepassen in de dagelijkse praktijk van de (rij)les;
9. De RIS-rijinstructeur kan effectief omgaan met coaching in relatie met Doel/Middel binnen de RIS methodiek en dit in de dagelijkse praktijk van de (rij)les toepassen;
10. De RIS-rijinstructeur kan het “Pareto principe” binnen de RIS-methodiek in de dagelijkse praktijk
van de (rij)les effectief toepassen
Neem gerust een kijkje op onze website of neem via onderstaande gegevens contact op met Wilko Lenoir.