Altijd een locatie in de buurt Altijd een locatie in de buurt

Kwalitatief hoogwaardige opleidingen Kwalitatief hoogwaardige opleidingen

Kostprijs berekening

Kostprijs berekening

Theoretische WRM Bijscholing kostprijs voor rijinstructeurs

Korte cursusinhoud

  • Het ondernemersplan
  • SWOT analyse
  • De 5P’s van de marketing
  • De kerncijfers van de rijschoolbranche
  • De kosten van de rijschool
  • Berekening opbrengsten en kosten van een rijschool
  • De varkenscyclus
  • De marktwerking
  • Online marketing
  • SEO
  • Google Adwords
  • Offline marketing


Geldigheid WRM bijscholing

Deze bijscholingscursus is geldig voor zowel WRM als RIS rijinstructeurs. De bijscholing duurt 1 dag en telt mee voor 2 dagdelen theoretische bijscholing.


WRM Nummer bijscholingscursus 

51


Prijs € 105,-

  • Inclusief studiemateriaal
  • Inclusief schrijfblok en pen
  • Inclusief certificaat van deelname
  • Inclusief koffie/thee/water
  • Inclusief lunch
  • Exclusief BTW
  • Gratis parkeren
  • Exclusief IBKI bijdrage € 20,-

 

Cursusinhoud

Een goed financieel plan is een voorwaarde om een rijschool te laten functioneren. Naast je inhoudelijke vakkennis moet je als rijschoolhouder ook verstand hebben van ondernemen.

Veel rijinstructeurs starten echter een rijschool zonder dat ze ooit een opleiding gehad hebben in economie, marktwerking of kostprijsberekening. Zij beginnen vaak hun bedrijf zonder dat ze goed nagedacht hebben over de financiële gevolgen. Regelmatig komt het voor dat deze ondernemers absurd lage lesprijzen vragen voor hun rijlessen. Het gevolg is dat deze ondernemers een grote kans maken om te worden geconfronteerd met schulden of een faillissement.

Om deze problemen te voorkomen leer je in deze cursus een ondernemersplan te maken. We bekijken met behulp van een SWOT analyse de sterke en de zwakke punten van je bedrijf. Tevens kijken we naar de kansen en de bedreigingen voor je rijschool. Tijdens de cursus ga je zelf aan de slag met het maken van een berekening van de kosten en de baten van een rijschool. Op deze manier krijg je een handig overzicht van wat de financiële gevolgen zijn van het verhogen of verlagen van de lesprijs.
In de middag verleggen we de aandacht naar de marketing. We behandelen de 5P’s van de marketing en gaan dieper in op de online marketing. Je krijgt een aantal tips hoe je hoger kunt komen in Google en leert hoe je het best advertenties kunt maken via Google Adwords. Tenslotte behandelen we de mogelijkheden van offline marketing.

 

Leerdoelen bijscholingscursus

  • De instructeur krijgt inzicht in de gemaakte kosten voor een rijles.
  • De instructeur krijgt inzicht in de hoogte van een reële vraagprijs voor rijlessen.
  • De instructeur krijgt inzicht hoe een goede kostprijsberekening kan bijdragen aan een stabiele en verantwoorde bedrijfsvoering, en daarmee aan de kwaliteit van het lesproduct.
  • De instructeur begrijpt de invloed van prijsveranderingen op de marktwerking.
  • De instructeur kan de kerncijfers van de rijschoolbranche benoemen.
  • De instructeur kan de kostprijs van een product of dienst berekenen.
  • De instructeur begrijpt wat marge verhogende producten zijn.
  • De instructeur kan aangeven hoe hij de kostprijs kan verlagen.
  • De instructeur kan aangeven wat kostprijsverhogende maatregelen zijn.
  • De rijinstructeur kan met argumenten een uitleg geven aan derden op welke wijze een lesprijs is opgebouwd.
  • De instructeur kan aangeven wat een gebruikelijke marge in de rijschoolwereld is.
Cursussen
image-here
Kunnen wij je ergens mee helpen?

Neem gerust een kijkje op onze website of neem via onderstaande gegevens contact op met Wilko Lenoir.

image-here